NON-STOP
HOOFDPAGINA AGENDA 2018 INFO VNR WANDELINDEX YOUTUBE
HET GASTENBOEK

Zoek hier de plaats of gemeente

   om een wandeling te vinden.

HOOFDPAGINA AGENDA INFO VNR Privacy-Verklaring Sitemap
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn Share via e-mail Print

‘ Non - Stop ‘ Seniorenwerking vnr - vzw


                           

TEKENEN DIE WIJZEN OP EEN VITAMINEN-EN OF MINERALEN TE KORT


  • Steeds terugkerende AFTEN : ijzer , foliumzuur , vitamine B12.
  • Droge ,gesprongen LIPPEN en kleine puntjes op je puntje van de TONG : vitamine B2 of B6.
  • Ruwe , rode HUID op de armen en dijen : vitamine B complex , vitamine E , essentiële vetzuren.
  • ECZEMA , droge , schubachtige huid : zink , essentiële vetzuren.
  • HAARUITVAL of traag groeiend haar : ijzer of zink.
  • Bloeddoorlopen OGEN : vitamine A en B2.
  • Broze of afbrekende NAGELS : ijzer , zink of essentiële vetzuren.
  • BLEEKHEID : ijzer , vitamine B12 , foliumzuur.
  • Rusteloze BENEN 's nachts : ijzer , foliumzuur.
  • PREMENSTRUEEL syndroom : zink , magnesium , vitamine B6.
  • Ontstoken TANDVLEES : co-enzyme Q10 en andere antioxidanten.
  • Gebrek aan ENERGIE : verscheidene voedingsstoffen , waaronder co-enzyme Q10.

----------------------------------------------------------------------------------------------

DE RISICOGROEPEN



Diëters en vegetariërs:

Als u een dieet volgt , moet u zich ervan bewust zijn dat u ook minder vitaminen en mineralen binnen krijgt. Als uw lichaam gewicht verliest , heeft het echter juist meer vitaminen en mineralen nodig . Vegetariërs en veganisten moeten hun dieet nauwkeurig samenstellen. Ze lopen voornamelijk het risico op een tekort aan vitamine D en B12.


Alcoholdrinkers en rokers:

Alcohol drinken en roken kunnen leiden tot ondervoeding.Met elke sigaret die u rookt , rverbruikt u grote hoeveelheden vitamine C , en ook andere antioxidanten gaan verloren.Dit is één van de vele redenen warrom rokers zo vatbaar zijn voor kanker en hartziekten. Als u veel alcohol drinkt , berooft u uw lichaam van vitamine B, zink , magnesium en calcium.


Vrouwen :

Vooral vrouwen zijn vatbaar voor vitaminegebrek.Vrouwen die de pil nemen , hebben meer behoefte aan foliumzuur , vitamine B, C en zink. Zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven hebben meer behoefte aan vitamine Bcomplex , foliumzuur , vitamine A,D,E en mineralen als ijzer , calcium en magnesium . Vrouwen na de menopauze hebben meer calcium , magnesium en andere mineralen nodig voor hun beenderen , en ook vitamine A,D,C,B,E en K.


Zonnekloppers :

Bepaalde levensstijl-factoren dragen bij tot een verhoogde behoefte aan vitamine en mineralen. Zonnekloppers hebben meer antioxidanten nodig : door extra vitamine A,C en E en caretenoïden en flavonoïden te nemen , beschermen ze hun huid beter tegen de verouderde effecten van UV-stralen.


Zieken en Herstellenden :

       Om het even welke ziekte of heelkundige ingreep verhoogt uw behoeften aan vitaminen en mineralen.


Sporters :

Fitness-adepten en mensen die veel aan sport doen , verbruiken veel zuurstof en hebben daarom meer antioxidanten nodig. Door veel te transpireren verliest u grote hoeveelheden zink en andere mineralenen u moet ervoor zorgen dat u die op één of andere manier weer opneemt.