NON-STOP
HOOFDPAGINA AGENDA 2018 INFO VNR WANDELINDEX YOUTUBE CONTACT BOWLING 2017
HET GASTENBOEK

Zoek hier de plaats of gemeente

   om een wandeling te vinden.

HOOFDPAGINA AGENDA INFO VNR Sitemap CONTACT
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn Share via e-mail Print

‘ Non - Stop ‘ Seniorenwerking vnr - vzw


                           

TEKENEN DIE WIJZEN OP EEN VITAMINEN-EN OF MINERALEN TE KORT


  • Steeds terugkerende AFTEN : ijzer , foliumzuur , vitamine B12.
  • Droge ,gesprongen LIPPEN en kleine puntjes op je puntje van de TONG : vitamine B2 of B6.
  • Ruwe , rode HUID op de armen en dijen : vitamine B complex , vitamine E , essentiële vetzuren.
  • ECZEMA , droge , schubachtige huid : zink , essentiële vetzuren.
  • HAARUITVAL of traag groeiend haar : ijzer of zink.
  • Bloeddoorlopen OGEN : vitamine A en B2.
  • Broze of afbrekende NAGELS : ijzer , zink of essentiële vetzuren.
  • BLEEKHEID : ijzer , vitamine B12 , foliumzuur.
  • Rusteloze BENEN 's nachts : ijzer , foliumzuur.
  • PREMENSTRUEEL syndroom : zink , magnesium , vitamine B6.
  • Ontstoken TANDVLEES : co-enzyme Q10 en andere antioxidanten.
  • Gebrek aan ENERGIE : verscheidene voedingsstoffen , waaronder co-enzyme Q10.

----------------------------------------------------------------------------------------------

DE RISICOGROEPEN



Diëters en vegetariërs:

Als u een dieet volgt , moet u zich ervan bewust zijn dat u ook minder vitaminen en mineralen binnen krijgt. Als uw lichaam gewicht verliest , heeft het echter juist meer vitaminen en mineralen nodig . Vegetariërs en veganisten moeten hun dieet nauwkeurig samenstellen. Ze lopen voornamelijk het risico op een tekort aan vitamine D en B12.


Alcoholdrinkers en rokers:

Alcohol drinken en roken kunnen leiden tot ondervoeding.Met elke sigaret die u rookt , rverbruikt u grote hoeveelheden vitamine C , en ook andere antioxidanten gaan verloren.Dit is één van de vele redenen warrom rokers zo vatbaar zijn voor kanker en hartziekten. Als u veel alcohol drinkt , berooft u uw lichaam van vitamine B, zink , magnesium en calcium.


Vrouwen :

Vooral vrouwen zijn vatbaar voor vitaminegebrek.Vrouwen die de pil nemen , hebben meer behoefte aan foliumzuur , vitamine B, C en zink. Zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven hebben meer behoefte aan vitamine Bcomplex , foliumzuur , vitamine A,D,E en mineralen als ijzer , calcium en magnesium . Vrouwen na de menopauze hebben meer calcium , magnesium en andere mineralen nodig voor hun beenderen , en ook vitamine A,D,C,B,E en K.


Zonnekloppers :

Bepaalde levensstijl-factoren dragen bij tot een verhoogde behoefte aan vitamine en mineralen. Zonnekloppers hebben meer antioxidanten nodig : door extra vitamine A,C en E en caretenoïden en flavonoïden te nemen , beschermen ze hun huid beter tegen de verouderde effecten van UV-stralen.


Zieken en Herstellenden :

       Om het even welke ziekte of heelkundige ingreep verhoogt uw behoeften aan vitaminen en mineralen.


Sporters :

Fitness-adepten en mensen die veel aan sport doen , verbruiken veel zuurstof en hebben daarom meer antioxidanten nodig. Door veel te transpireren verliest u grote hoeveelheden zink en andere mineralenen u moet ervoor zorgen dat u die op één of andere manier weer opneemt.